De slimste manager

door Pierre Pieterse – Bij wijze van quiz. Twee fragmenten uit twee interviews. Een van een gelauwerde auteur uit de vorige eeuw, en een van moderne snit, uit 2018. De vraag is simpel: wie zei wat. Onder de goede inzenders verloot ik een leuk boekje uit eigen bibliotheek, met opdracht!

Fragment 1. ‘Vanuit marketing horen we dat de klant koning is. Dat de klant op één staat. Wij geloven dat blije medewerkers zorgen voor blije klanten. Daarom moet je investeren in je mensen. Zet medewerkers op één, niet de klant. Dan zetten jouw medewerkers vanzelf de klant op één.’

Fragment 2. De belangrijkste klanten van je organisatie zijn niet je aandeelhouders maar je werknemers. Als je goed voor je mensen zorgt, zul je zien dat ze zich op hun beurt gaan inspannen voor je op een na belangrijkste klant, de afnemers van je diensten of product. Als je dat goed doet, zullen je aandeelhouders er automatisch ook van profiteren.’

(Uw oplossing in de comments.)

5 reacties

Opgeslagen onder Management

5 Reacties op “De slimste manager

  1. 1) De employee journey; Sascha Becker & Wenda Bolink
    2) Kenneth Blanchard

    Maar alle lof komt Google toe, moet ik er waarheidshalve bijzeggen

  2. Nou, mail me dan maar je adres, heb ik wat leuks voor je !

Laat een reactie achter op hollandsglorie Reactie annuleren

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s